Syvende og siste leirdag

Rovere og ledere fra Askim og Tomter speidergruppe er på tur til Kandersteg i Sveits og deler sine opplevelser med oss! Følg med for oppdateringer igjennom hele uka!

09. Juli – Skrevet av Marie Hovland

Leiren begynte å våkne til liv rundt 7.30, og frokosten var servert klokka 8 som vanlig. Vi hadde god tid etter på til å pakke ned personlig utstyr. Noen av oss gikk en siste tur i både KISC butikken og butikken Amerikaneren hadde arrangert. Vi kom oss tilbake til camp og teltene var pakket ned før klokka 10.30. vi kom oss ned til bussplassen til klokka 11.30 og den kom og hentet oss og kjørte oss til togstasjonen. Toget kom klokka 12.15 og hele turen besto av fantastiske utsikter og pene byer. Vi byttet tog i Bern ca klokka 13.30 og var da godt på vei mot Zürich.

Vi ankom i Zürich klokka 14.30 og gikk rett til leilighetene/hotellet. De fleste av oss gikk ut i byen og besøkte ett sports outlet og gikk på matbutikken for å kjøpe snacks.

Når vi kom tilbake til leilighetene/hotellet fikk vi dusjet av oss all svette og solkrem og slappet av i over en time.

Vi kom oss ut rundt klokka 17.30 og la i vei til restauranten Brisket. Vi spiste oss stappmette på nydelig kjøttmat som og vegetarburgere. På vei hjem igjen gikk vi gjennom en park og fant en huske. Vi var der en liten stund… Når vi endelig kom oss tilbake gikk noen opp på rommene for å dusje og slappe av, og noen gikk ned i bakgården og satt og hygga seg der.

Tusen takk for at dere har fulgt med på våre opplevelser i Sveits. Tusen takk for oss!