Sjette leirdag

Rovere og ledere fra Askim og Tomter speidergruppe er på tur til Kandersteg i Sveits og deler sine opplevelser med oss! Følg med for oppdateringer igjennom hele uka!

08. Juli – Skrevet av Victoria Falao

Vi startet dagen som vanlig med frokost klokka 8.00. Bare i dag var noen litt trøttere enn andre…

Noen fikk seg nemlig flere venner på tvers av landegrensene.

Etter frokost gikk alle til teltene sine og gjorde seg klar til tur kl. 10.00. Det var en nydelig morgen og vi kunne se skyene lette fra fjelltoppene mens vi gikk. Vi gikk til bergbahnen Kandersteg og på veien møtte vi på en haug med hester. Det var et hestearrangement midt i Kandersteg sentrum. Når vi kom til gondolen tok vi den opp. Når vi kom til toppen av banen var det en rodelbane som vi bare måtte ta. Vi kan trygt si at alle var veldig fornøyde når vi var ferdige. Det var til og med 4 av oss som tok den igjen.

Etter vi var ferdig med rodelbanen fortsatte vi turen mot hovedmålet vårt, nemlig et vann ved navnet Oeschinensee. Vi alle var enige om at det ikke engang var vits i å prøve å uttale det og gikk rett til Google for å høre.

Når vi endelig kom fram til vannet rundt 11.45, hadde vi uendelig mange fotoshoots, for så å sette oss og ha lunsj med en fantastisk utsikt. Da vi var ferdige med å spise gikk turen videre ned til vannet. De aller fleste av oss gikk ut og vassa og kjente på bredvannet, det var til og med to som valgte å bade, og de skifta ikke til badetøy. En opplevelse som vil bli husket lenge. Resten av oss prøvde å få stein til å sprette på vannet og koste oss.

Så begynte vi vandringen tilbake mot speidersenteret. På vei tilbake gikk vi også innom butikken for å handle frokost og lunsj for de neste dagene, men også til vår siste middag i Kandersteg. Vi kom tilbake til leiren på litt ulike tider, noen gikk direkte mens noen ble og shoppa litt i byen.

Etter vi kom tilbake til leir begynte Øystein med middag mens vi andre begynte å rydde teltene, for en enklere hjemreise i morgen. Middagen var helt nydelig og en fin boost før leirbålet.

Vi gikk til hovedhuset for å ta noen felles bilder rundt klokka 19.00 og etter det gikk vi rett til leirbålsplassen for å få gode plasser. Vi var sikre på at folk kom tidlig, men til vår overraskelse satt vi alene den første halvtimen.

Leirbålet varte i 2 timer og det var så mye innslag fra de forskjellige landene at det ikke er mulig å fortelle alt. Pinki’ne på Kandersteg var selvfølgelig også med og hadde mange gode innslag de også. Alt i alt var det en helt fantastisk slutt på en fantastisk uke i Kandersteg.